گروه تروریستی موسوم به هیئت تحریرالشام یا همان جبهه النصره سابق پس از چندین هفته سکوت در برابر توافق سوچی در بیانیه‌ای از ادامه جنگ و مخالفت با تحویل سلاح‌های خود خبر داد.

به نقل از المیادین، گروه تروریستی هیئت تحریرالشام که چند هفته در برابر توافق سوچی میان روسیه و ترکیه درباره ادلب سکوت کرده بود، در بیانیه‌ای سکوت خود را شکست و با بیان اینکه سلاح خود را تسلیم نمی‌کند، اعلام کرد جنگ را ادامه خواهد داد.

این گروه تروریستی ده‌ها هزار نفر از غیرنظامیان را در جریان حملات خود به شهرهای ادلب،‌ اریحا و جسرالشغور آواره کرده بود.

تحریرالشام در بیانیه خود آورده است تاخیر در موضع‌گیری در قبال توافق سوچی نتیجه رایزنی‌ها و ارتباط میان عناصر تشکیل دهنده انقلاب(به زعم این گروه تروریستی) در شمال و نخبگان در داخل و خارج بوده است.

این گروه تروریستی بر ادامه جنگ برای تحقق آنچه به زعم خود اهداف انقلابش خوانده و آزادی اسیران و بازگشت مهاجران بنا به ادعای خود تاکید کرده است.

این گروه با تسلیم سلاح خود به عنوان آنچه به زعم خود سوپاپ اطمینان انقلاب شام خوانده، مخالفت کرده و مدعی شده است در مقابل روسیه یا دولت سوریه تسلیم نخواهد شد و  راه را به سمت دمشق تکمیل خواهد کرد.

یکی از مفاد توافق سوچی، سرکوب تمام گروه‌های تروریستی افراطی و ریشه‌کنی آنها از منطقه خلع سلاح تا پیش از 15 اکتبر بوده که تا کنون هیچ گروه طبقه‌بندی در فهرست تروریسم شامل حزب اسلامی ترکستانی، حراس الدین و هیئت تحریرالشام از این منطقه عقب‌نشینی نکرده‌اند.

ورود اعضای تیم تحقیق ترکیه به منزل کنسول عربستان در استانبول
مشاهده