معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز فعالیت اجرایی شرکت عمران شهرهای جدید تیس و ایوانکی تا پایان سال خبر داد.

حبیب‌الله طارهرخانی اظهار کرد: خوشبختانه شرکت عمران شهرهای جدید با وجود توقف اکثر پروژه‌های دستگاه‌های دولتی در سطح کشور به دلیل مشکلات مالی اجازه توقف و تعطیلی پروژه‌های عمرانی خود در شهرهای جدید را نداده و توانست تا حد ممکن این طرح‌ها را سرپا نگه دارد.

وی با اشاره به پایین بودن سطح سرانه‌های خدماتی در شهرهای جدید بیان کرد:باید برای ارتقای سطح خدمات در شهرهای جدید از منابع استانی استفاده کرده و باید در فرصت باقیمانده از سال 97 از آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی با بیان این‌که به زودی برنامه اجرایی در 2 شرکت عمران شهرهای جدید تیس و ایوانکی را آغاز خواهیم کرد که در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جدی در حال انجام است، افزود: ساخت و راه‌اندازی  مراکز محله نشان‌دهنده فعالیت وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن نیز بوده و به بهبود فضای زندگی برای شهروندان این منطقه کمک می‌کند.

وی با تأکید براینکه دیگر قصد آغاز و ادامه پروژه‌ای را در چارچوب مسکن مهر در شهرهای جدید نداریم گفت: سعی داریم پروژه‌های فاقد متقاضی را نیز از این چارچوب خارج کرده و در قالبی دیگر به متقاضیان عرضه کنیم.

طاهرخانی با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت عمران شهرهای جدید در ساخت 50هزار واحد مسکونی مشارکتی در شهرهای جدید بیان کرد: هم‌اکنون تعدادی از این پروژه‌ها آغاز و تعدادی دیگر در دست برنامه‌ریزی است که به عنوان اولویت‌دارترین برنامه شرکت در نیمه دوم سال در دستور کار قرار دارد.

حسن کریمی: همه الزامات AFC برای بازسازی ورزشگاه آزادی تا ۱۵ آبان رعایت می‌شود/جایگاه خبرنگاران و نشست خبری تغییر می‌کند
مشاهده

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کمک به فعال‌سازی شهرهای جدید نوپا که فرایند توسعه آن‌ها مختل شده و به نحو مناسبی پیش نرفته است از برنامه‌های مهم ما در این مقطع زمانی است تا با کمک و همکاری همه شرکت‌ها راه‌حلی جهت تسریع این فرآیند پیدا کنیم.