یک رسانه رژیم صهیونیستی در واکنش به خبر ناپدید شدن منتقد مشهور سعودی در کنسولگری این رژیم در ترکیه اعلام کرد تل‌آویو باید شیوه‌های ترور را هم به حکومت سعودی آموزش می‌داد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در واکنش به ناپدید شدن جمال خاشقجی منتقد مشهور سعودی نوشت سعودی ها از ما چگونگی اجرای عملیات ترور را نیاموختند.

پایگاه المصدر به نقل از یدیوت آحارانوت آورده است اسرائیل با دقت پیگیر تحولات مربوط به مسئله ناپدید شدن خاشقجی است،‌ولی علنا به این موضوع نمی‌پردازد.

این روزنامه فاش کرد میان سازمان‌های اطلاعات اسرائیل و سعودی در زمینه‌های مشترک همکاری وجود دارد و اگر گزارش های رسیده از استانبول صحیح باشد(اینکه رژیم سعودی، خاشقجی را ترور کرده است) این امر حداقل بیانگر آن است که اسرائیل در این زمینه(چگونگی انجام ترور) به سعودی آموزش نداده است.

بر اساس این گزارش، رونین براگمان تحلیلگر امور اطلاعاتی روزنامه یدیعوت آحارانوت ابراز عقیده کرد اگر سازمان اطلاعات سعودی مسئول ترور جمال خاشقجی و رهایی از جسدش( از بین بردن جسدش) باشد، دشوار است که باور کنیم که این عملیات متکی به تجربه نباشد.

این رسانه آورده است اسرائیل و ایالات متحده به مسئله ناپدید شدن خاشقجی اهمیت می‌دهند که از دوم اکتبر زمانی که وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شد، هیچ اطلاعاتی درباره وی وجود ندارد.

خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی از 2 اکتبر(سه شنبه 10 مهر) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده و رژیم سعودی همچنان از روشن کردن سرنوشت وی سر باز می‌زند و خبرها از اقدام این رژیم در قتل این معارض مشهور حکایت می‌کند.

ذخایر طلای روسیه رکورد شوروی سابق را شکست
مشاهده