تغییرات آب و هوایی یکی از بزرگ‌ترین تهدید‌هایی است که انسان تاکنون با آن روبه‌رو شده است، دلیل این تغییرات فراتر از صرفا افزایش دما در سراسر جهان است.

یکی از پیامدهای شناخته‌شده‌ی تغییرات آب و هوایی بالا آمدن سطح دریاها است اما ناهنجاری‌های آب‌وهوایی مثل افزایش ناگهانی گردبادهای حاره‌ای در سال گذشته هم از دیگر پیامدهای احتمالی این تغییرات هستند، این تغییرات چشم‌اندازی ترسناک از زمینی را می‌دهند که به دلیل نوسانات دمایی به بلایای طبیعی دچار شده است.

با مطرح شدن علت‌های تغییرات آب‌وهوایی، انگشت اشاره به سمت انسان‌ها و تولید گازهای گلخانه‌ای گرفته می‌شود. بر اساس گزارش‌های هواسنجی ایالات‌متحده در سال گذشته، انسان عامل اصلی تغییرات آب و هوایی است و تا سال ۲۱۰۰ سطح آب دریاها می‌تواند تا ۲.۴ متر هم بالا برود.

در آینده ممکن است رهبران دنیا برای پیدا کردن راه‌حل با یکدیگر متحد شوند، اما به این معنی نیست که خود مردم قدرت مبارزه با تغییرات آب و هوایی را ندارند. کاهش نشر گاز گلخانه‌ای از طریق دوچرخه‌سواری و استفاده از خودروهای هیبریدی ساده و سرراست‌ترین روش مبارزه با این تغییرات است.

بااین‌حال، این روش‌ها لزوما کاربردی یا از نظر اقتصادی برای تمام افراد مقرون‌به‌صرفه نیستند. اینجاست که Arcadia Power وارد می‌شود. Arcadia Power یک پلتفرم آنلاین انرژی است که گزینه‌های انرژی پاک و کاهش هزینه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Arcadia Power که در دسترس ساکنین ایالات‌متحده قرار دارد به کاربرها اجازه می‌دهد به حساب تأسیسات محلی خود وصل شده و به انرژی پاک دسترسی رایگان داشته باشند، بازدهی انرژی خانگی خود را بهبود دهند، روش‌هایی برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت پیدا کنند و به این صورت در مبارزه علیه تغییرات آب و هوایی شرکت کنند و از طرفی هم هزینه‌ی کمتری را پرداخت کنند.

سرعت دقیق انبساط کیهان هنوز هم مبهم است
مشاهده

اعضای Arcadia Power پس از یک سال استفاده از طرح‌های انرژی پاک توانستند تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. در ادامه چند نمونه از امکانات قابل‌توجه Arcadia Power ارائه شده است:

۱. هشدار قیمت

Arcadia Power فناوری و قدرت خرید بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ عضو را برای دریافت تخفیف و معامله‌های تأمین برق بهبود داده است. Arcadia Power در راستای سیاست پائین نگه‌داشتن قیمت‌ها، از طریق ایمیل قیمت‌های مناسب را به کاربران خود اطلاع می‌دهد. این گزینه در حال حاضر در ایالات‌متحده در دسترس است و در مقایسه‌ با طرح‌های تأمین رقابتی به صرفه‌جویی ۱۷ درصدی در هزینه‌ها کمک می‌کند.

۲. پنجاه‌ درصد نیروی بادی تمیز

این پلتفرم از طریق اعتبار انرژی تجدید پذیر سبز (e-green) که ارزی برای مبادله‌ی انرژی سبز است، به خرید انرژی پاک از مزارع بادی می‌پردازد.

در این مرحله کاربرهای Arcadia Power می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای پنجاه‌درصد انرژی باد را برای خانه یا آپارتمان خود تأمین کنند یا می‌توانند هر ماه با پرداخت چند دلار صد درصد مصرف انرژی خود را از باد تأمین کنند.

برای این کار کاربرها حساب‌ کارخانه‌، خانه یا تأسیسات خود را به Arcadia Power وصل می‌کنند تا این شرکت بتواند بر مصرف آن‌ها نظارت کند. در مرحله‌ی بعدی Arcadia منابع انرژی را پیدا کرده و مصرف هر کاربر را به ۵۰ یا ۱۰۰ درصد تطبیق می‌دهد در نهایت هر کاربر می‌تواند از طریق یک داشبورد شخصی بر منابع انرژی سبز خود نظارت کند.

۳. داشبوردهای شخصی

Arcadia Power مجهز به یک داشبورد تعاملی است که امکان نظارت مستقیم بر مصرف انرژی، پیمایش گزینه‌های انرژی پاک و پرداخت قبض از طریق کارت‌های بدهی یا اعتباری را همه در یک واسطه به کاربر می‌دهد.

دخالت آمریکا پرتاب ماهواره ایرانی
مشاهده

علاوه بر این برای کار یکپارچه با دستگاه تلفن همراه طراحی شده است به‌طوری‌که کاربر در هر زمان و هر مکان می‌تواند اتصال خود را حفظ کند. جلوگیری از تغییرات آب و هوایی مستلزم تلاش‌های جهانی است. اما به لطف Arcadia Power کاربرهای زیادی می‌توانند خود را با منابع انرژی تمیز تطبیق دهند و به این صورت وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی و دیگر منابع گازی گلخانه‌ای را کاهش دهند و درعین‌حال در مصرف و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.