هشتمین قسمت از برنامه‌ تلویزیونی «فوتبالیسم» که مدتی است از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود، امشب (چهارشنبه) ساعت 22:30 به روایت جدیدی از ابعاد کمتر دیده شده فوتبال می‌پردازد.

این قسمت از فوتبالیسم، به بررسی موضوع سلامت در ورزش فوتبال اختصاص دارد و نسبت سلامتی و فوتبال را از وجوه مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. امیدرضا روانخواه، بازیکن سابق باشگاه استقلال، در این قسمت از فوتبالیسم از تجربه مواجهه خود با مصدومیت شدید و ترک فوتبال در سن 26 سالگی برای مخاطبان صحبت می‌کند. همچنین علیرضا محرمی، خبرنگار ورزشی نیز درباره کمپ ورزشی – پزشکی معروف و مرموز تیم ملی فوتبال ایران معروف به «ساختمان پک» سخن می‌گوید. دکتر فرشاد نجفی‌پور، متخصص پزشکی ورزشی نیز دیگر میهمان فوتبالیسم این هفته است.

در کنار این گفت‌وگوهای فوتبالی، آیتم‌هایی مانند: «مرگی چنین میانه‌ی میدان: مرگ‌های تلخ در زمین فوتبال و دلایل آنها»، «مصدومیت علیه ستاره: بازیکنان بزرگی که مصدومیت به زندگی فوتبالی‌شان پایان داد»، «درست در روز فینال: ماجرای شکست فوتبالی و افسردگی شدید کاپیتان باشگاه رم»، «هزینه‌ سلامتی: بهترین کمپ‌های تخصصی فوتبال در سراسر دنیا»، «بیماری کوهستان: داستان ورزشگاه ترسناک تیم ملی فوتبال بولیوی»، «مثل من نمیرید: پرتره‌ی جرج بست» و «پسر خوب: سبک زندگی رائول گونزالس»  نیز برای این قسمت از فوتبالیسم تدارک دیده شده است.

فوتبالیسم جدیدترین برنامه‌ ورزشی شبکه‌ سه سیماست که هر چهارشنبه شب روی آنتن این شبکه می‌رود. این برنامه، به ابعاد مختلف پدیده فوتبال در جهان امروز می‌پردازد. سعید پروینی (تهیه‌کننده)، محمدفواد صفاریان‌پور (کارگردان)، امیرعلی نبویان (مجری)، محمد بحرانی (مشاور هنری)،  علی جعفرآبادی (نویسنده)، امیرحسین تمنایی (سردبیر) و محمدحسین آشنا و علی چاوشی (تحریریه و پژوهش) بخشی از عوامل فوتبالیسم هستند.

مهندس وثوق رضایی دبیرکل انجمن علمی دانشگاه پیام نور مرکز رشت
مشاهده