سردار کیومرث عزیزی به مناسبت هفته ناجا با اشاره به مردمی بودن نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی متعلق به هیچ جریان و یا گروه سیاسی خاصی نیست بلکه از ابتدای انقلاب تاکنون از بدو تشکیل به امروز این نیرو و نهاد به صورت یک مجموعه انقلابی در درون نظام مقدس جمهوری اسلامی قعالیت کرده است و به عنوان یک مجموعه از قوای مسلح افتخارآفرین برای کشور بوده است.

وی افزود: یکی از افتخارات بزرگ نیروی انتظامی مردمی بودن این نهاد است که در تمام فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته توسط این مجموعه حضور مردم در مشارکت برای توسعه امنیت را به صورت روزافزون شاهد بوده و هستیم و همواره کارکنان و مجموعه نیروی انتظامی به این مردمی بودن خود افتخار کرده است و خدمتگزاری به مردم را یکی از مهمترین داشته ها و افتخارات خود می داند.

عزیزی عنوان کرد: پلیس در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش داشته تا با اقتدار و توان بالای خود در راه ماموریت ها و وظایف محوله و به ویژه فعالیت های انتظام بخشی در جامعه نقش آفرین باشد که خدا را سپاسگزاریم توفیق نصیب کرده تا به عنوان خدمتگزار مردم زمینه ساز این امنیت و نظم باشیم.

شفافیت در ارائه گزارشات نیروی انتظامی استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از وضعیت باز در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: حوزه فضای مجازی نیازمند نظارت و دقت بیشتر است و این بازبودن فضا در بستر مجازی و فضای مجازی از جمله عواملی است که تاکنون بارها جرم آفرین بوده است.

وی ادامه داد: با تمام محدودیت هایی که به همین دلیل برای مجموعه نیروی انتظامی و پلیس فتا بوده و به رغم محدودیت ها وانتظارات بالا از پلیس فتای نیروی انتظامی تاکنون موفق بوده ایم و عملکرد مثبت و قابل دفاعی در حوزه فضای مجازی و پلیس فتای استان مرکزی داشته ایم.

مشکلات شفر برای برگزاری تمرینات استقلال!
مشاهده

عزیزی به موضوع عامل فروش سکه ثامن اشاره کرد و افزود: در چند وقت اخیر شاهد دستگیری عامل کلاهبرداری سکه ثامن بودیم که به رغم تلاش وی برای فرار با رصد کامل عملیاتی و با هماهنگی با پلیس اینترپل موفق شدیم در یک عملیات موفق وی را دستگیر و به کشور عودت دهیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بر نقش مهم و موثر رسانه در فعالیت های نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی شفافیت بخشی به اقدامات و فعالیت ها بوده است و دراین راستا تا به امروز با تمام توان برای ارتباط روزافزون با رسانه ها به منظور تنویر افکار عمومی با پاسخگویی به سوالات رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی تلاش کرده ایم که مجموعه رسانه ها و تعاملشان با نیروی انتظامی گواهی بر این ادعا است.

عزیزی اضافه کرد: اقدامات معاونت اجتماعی برای تسهیل فعالیت و ارتباط با رسانه ها در این مدت نشان داد که به شدت به دنبال شفاف سازی برای جامعه هستیم، هرچند فعالیت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی منوط و تنها محدود به بخش اطلاع رسانی نیست و مجموعه هایی مانند مستندسازی، برآوردهای اجتماعی و دیگر موارد زیرنظر این معاونت تخصصی پلیس در استان فعالیت دارند اما بااین حال می دانیم نیاز به بسط فعالیت در حوزه رسانه و اطلاع رسانی هستیم.

توجه و نظارت بر فضای مجازی باید افزایش یابد

وی خاطرنشان کرد: همانطور که بیان شد معتقدم نیاز داریم تا در فضای مجازی شاهد مدیریتی بهتر باشیم تا از هرگونه هتک حیثیت افراد و اتفاقات ناگوار در این حوزه جلوگیری کنیم حتی در هفته های اخیر در نشستی با فعالان فضای مجازی موارد را با این افراد در میان گذاشتیم و نکته مهم ارتباط موثر و مفید نیروی انتظامی با فعالان فضای مجازی در استان مرکزی است.

فوتبال جهان| جدول رده‌بندی لوشامپیونه در پایان شب دوم از هفته چهاردهم
مشاهده

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: در هفته های اخیر می بینیم موجی غیراخلاقی نسبت به برخی مسئولان به راه می افتد که می طلبد با بالابردن سطح سواد رسانه ای در خانواده ها و نحوه استفاده از فضای مجازی از بروز اینگونه بداخلاقی در فضای مجازی جلوگیری کنیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: اقتدار نیروی انتظامی از باب بگیر و ببندهایش نیست اقتدار این مجموعه به اعتماد و همراهی مردمی است که همواره به این مجموعه لطف داشته و از آن حمایت کرده اند و اقتدار ما از باب مجاهدت های پرسنل ماست و همانطور که در اخبار شنیدید یکی از ماموران انتظامی استان در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت روز گذشته نایل شد که اینها نشان از مجاهدت و همت نیروی انتظامی دارد که تا آخرین قطره خون مدافع این نظام و کشور و انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: اگر کار فرهنگی جدی گرفته نشود و اگر به آموزش و ارشاد آنگونه که باید توجه نکنیم، در بخش عملیاتی دردسرهای بیشتری خواهیم داشت.