ربات جدیدی ساخته شده است که می‌تواند انرژی مورد نیاز خودش را با مصرف آب آلوده و کثیف تامین کند. این ربات، می‌تواند در تمیز کردن محیط زیست نقش مهمی ایفا کند.

محققان آزمایشگاه رباتیک دانشگاه بریستول این ربات را ساخته‌اند. آن‌ها می‌گویند که این ربات را با الهام از روی Boatman ساخته‌اند. Boatman حشره‌ای است که جلبک و مواد مرده را مصرف می‌کند. این ربات، دهان‌اش را باز می‌کند و آب کثیف وارد محفظه‌ی شکم-‌مانندش می‌شود. شکم ربات در اصل یک پیل سوختی میکروبی است. مواد بلعیده شده در شکم این ربات به برق تبدیل می‌شوند.

ROW-bot-2

«جاناتان روسیتر» از دانشگاه بریستول درباره‌ی ربات‌شان گفته است: “این ربات، قدم مهمی در ساخت ربات‌های خودکاری است که می‌توانند برای مدت‌های طولانی انرژی مورد نیازشان را تامین کنند. بیشتر ربات‌ها نیازمند سوختگیری یا شارژ هستند که اغلب هم به دخالت انسان برای انجام این مراحل نیاز است.”

دکتر «هما فیلامور»، از محققانی که روی ساخت ربات کار کرده است، می‌گوید: “امیدواریم تا از این ربات در پاکسازی‌های محیط زیست، مثل پاک‌سازی جلبک‌های مضر یا نشت نفت کمک کند.”

آلودگی آب، یکی از کشنده‌ترین آلودگی‌های دنیا است. بر اساس آمارهای سازمان جهانی سلامت، بیماری‌هایی که از آب آلوده ناشی می‌شوند، از اولین دلایل مرگ کودکان زیر پنج سال است.

۷ نظریه در باره‌ی منشاء حیات بر روی زمین
مشاهده