اینتل به کمک شرکای تجاری‌اش دو پدیده‌ی هاوربورد و ربات را با هم ادغام کرده و یک اسکوتر رباتیک کوچک و هوشمند را ساخته است. این شرکت در کنفرانس CES 2016 این ربات-هاوربورد را معرفی کرد.

‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌    ‌‌

همان‌طور که پیش‎تر نوشتیم، کنفرانس اینتل در نمایشگاه CES 2016 بیشتر حالت نمایشی داشت. این شرکت در کنار نمایش خیره‌کننده‌ی پهپاد خود، یک ربات جالب را هم معرفی کرد؛ رباتی که نقش هاوربورد (یا با تعریف برخی همکاران «اسکوتر») را هم برای‌تان بازی خواهد کرد.

هاوربورد اینتل

هاوربوردها اخیرا خیلی خبرساز شده‌اند؛ همین چند هفته پیش بود که به دلایل مشکلات امنیتی، آمازون هاوربوردها را از سایتش حذف کرد. اما اینتل در مراسمCES امسال نشان داد که هاوربوردها هنوز سر پا هستند. البته هاوربورد اینتل آن‌قدرها هم با تعاریف ما انطباق ندارد.

شرکت اینتل با همکاری چند شرکت دیگر از جمله سِگ‌وی (Segway)، شیائومی، یک شرکت وابسته به شیائومی با نام ناین‌بات (NineBot) این ربات را ساخته. اهمیت نقش اینتل در این پروژه به‌خاطر تکنولوژی RealSense به‌کار رفته در این ربات است.

هاوربرد CES

این ربات تاحدی هوشمند است و به فرامین صوتی شما پاسخ می‌دهد. در ضمن این گجت به نمایشگری مجهز است که کاربر در آن می‌تواند ویدیو تماشا کند یا از نزدیک حالات چهره‌ی ربات را ببیند. این ربات در قالب یک پلتفرم باز از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ در دسترس خواهد بود. از این رو، احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد نمونه‌های متنوع‌تر و پیشرفته‌تر آن خواهیم بود. شرکت Segway هم اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک نمونه‌ای از این دستگاه را برای فروش عرضه می‌کند.

خبر ناسا از یک کشف بزرگ و اعلام آن در نشست خبری آتی
مشاهده