کسانی که مثل ژاپنی‌ها علاقه‌ی زیادی به ربات‌ها و علم رباتیک دارند، بد نیست بدانند که چند روز پیش در شهر توکیو در ژاپن نمایشگاه بین‌المللی iREX 2015، بزرگ‌ترین و جامع‌ترین نمایشگاه رباتیک جهان، برگزار شده بود.

irex

این نمایشگاه هر دو سال یک بار در ژاپن برگزار می‌شود. مدیریت و سازماندهی آن را اتحادیه‌ی ربات ژاپن (JARA) و شرکت «نیککان کوگیو شیمبون» بر عهده دارند. در جریان آن، شرکت‌های مختلف از ژاپن و دیگر کشورهای جهان در iREX گرد هم می‌آیند تا جدیدترین دستاوردهای‌شان را در زمینه‌ی تکنولوژی ربات به نمایش بگذارند.

امسال ۲۱‌امین دوره‌ی این نمایشگاه دوسالانه به حساب می‌آید و اهمیت و وسعت آن از نمایشگاه‌های سال‌های گذشته بیشتر است. با توجه به رشد و توسعه‌ی صنعت رباتیک در سراسر جهان و در زمینه‌های گوناگون، iREX امسال، بزرگ‌ترین رویداد رباتیک در تاریخ بشر به حساب می‌آید. این نمایشگاه از چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته تا دیروز برگزار شده بود.

در iREX 2013 تعداد ۱۲۶۶ غرفه وجود داشت که توسط ۳۳۶ شرکت رباتیک از نقاط مختلف جهان، موسسات آکادمیک مرتبط و سازمان‌های دولتی به نمایش گذاشته شده بودند. تعداد ۱۰۳۸۰۴ نفر در این رویداد شرکت کرده بودند. اما امسال نسبت به دو سال پیش رویداد iREX از هر نظر بزرگ‌تر شده است. تعداد شرکت‌کننده‌های حرفه‌ای ۳۳ درصد افزایش داشته و به ۴۴۶ رسیده و تعداد غرفه‌ها هم با ۴۸ درصد افزایش به ۱۸۸۲ عدد رسیده است. در رویداد iREX امسال ربات‌هایی در زمینه‌های صنعتی، خدماتی و دستیاری و مدیریت بحران به معرض عموم افراد گذاشته شد.

iREX.ROBOTS

همزمانی ماه آبی، ابر ماه خونین و ماه گرفتگی پس از ۱۵۰ سال
مشاهده