تولید برنامه‌ای با موضوع تجلیل از چهره‌های ماندگار قرآنی

دستور دهمین جلسه شورای اندیشه ورز شبکه قرآن و معارف سیما بود که با حضور اعضای این شورا و اساتید آموزش قرآن در محل ساختمان این شبکه به بحث و بررسی گذاشته شد.

در ابتدای این جلسه محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، قدردانی و تجلیل از فعالان حوزه قرآن و رسانه مرتبط با انقلاب اسلامی را از اقدامات مهم دانست و گفت: برنامه‌ای در این راستا و با محوریت معرفی و تجلیل از چهره‌های ماندگار این حوزه تحت عنوان چهل ستون تولید و پخش می شود.

در ادامه این جلسه مهدی سیف مدرس و مولف کتاب‌های آموزشی قرآن به تولید برنامه‌های آموزشی آسان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثریت مخاطبان این شبکه عموم مردم هستند، می‌بایست برنامه‌ها به صورتی ساخته شود که قابل فهم باشد.

وی گفت : برنامه‌های آموزشی باید در دو بخش عمومی ویژه مخاطبان عام که هم جامعیت داشته باشد و هم تلفیقی از فنون مختلف آموزش قرآن در آن دیده شود و همچنین برنامه‌هایی تخصصی ویژه اساتید حوزه قرآن به صورت تفکیکی و موضوعی تولید و پخش شود.

مسعود وکیل از دیگر مدرسان قرآن کریم نیز از حاضران این جلسه بود و ضمن بیان اینکه تولید برنامه‌های آموزش قرآن باید در محور اهداف آموزش عمومی قرآن باشد، عنوان کرد: باید از اساتید فن قرآن به جهت شناسایی میزان سطح مورد نیاز آموزشی آحاد مردم نظرخواهی کرد تا هدف مشخص و سپس برنامه سازی در این حوزه شود.

اهتمام به فهم زبان قرآن از مواردی بود که حجت‌الاسلام حشمتی به آن تاکید کرد و گفت: انتقال معانی قرآن به صورت هنرمندانه و القای آن به بیننده از جمله کارهایی است که شبکه قرآن و معارف سیما می‌تواند به‌صورت ویژه به آن بپردازد.

پرویز مظلومی: درست نیست که برای بازیکنی هزینه میلیاردی شود اما روی نیمکت بنشیند/ استقلال الان نیاز به حمایت دارد نه در زمان صدرنشینی
مشاهده

سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و عضو شورای اندیشه‌ورز این شبکه با تاکید بر استفاده از اساتید قوی و کاربلد در برنامه‌ها، دریافت بازخورد از ضمیمه‌ها و سوابق و میزان اقبال و استقبال برنامه‌های تولید‌شده را در جهت ساخت برنامه‌های جدید مهم دانست.

لازم به ذکر است، این جلسه با حضور اعضای شورا از جمله محمدحسین محمدزاده، حجج اسلام عرفاتی و حشمتی و سید علی سرابی و همچنین مسعود وکیل و مهدی سیف به عنوان مهمان برگزار شد.