«منطق ویتگنشتاین» به کتابفروشی‌ها رسید

لودویگ یوزف یوهان ویتگنشتاین، فیلسوف نامدار اتریشی قرن بیستم بود که باب‌های زیادی را در فلسفه ریاضی، فلسفه زبان و فلسفه ذهن گشود. از سال 1929 تا 1947، ویتگنشتاین در دانشگاه کمبریج تدریس کرد. بسیاری او را بزرگترین فیلسوف قرن بیستم می‌دانند. فلسفه ویتگنشتاین پژواکی از تحولات زبانی است که از اواخر سده نوزدهم پدیدار شد. زبان در این دوره نخست تبدیل به موضوعی فلسفی شد و سپس با رویکرد تألیفی ظهور کرد که امروزه از آن به فلسفه زبان تعبیر می‌کنیم.

در فلسفه ویتگنشتاین هر دو کارکرد زبان شکل می‌گیرد. او در رساله منطقی- فلسفی که به سال 1921 انتشار داد، از از «نظریه تصویری زبان» سخن می‌گوید اما در دوره فترت که فلسفه را رها کرد به نظریه دوم می‌اندیشید و با بزگشت به فلسفه پژوهش‌های فلسفی را تدوین کرد که دو سال پس از درگذشت وی به سال 1953 منتشر شد.

این کتاب در اصل مجموعه مقالات جلد دوم کتاب The Analytic Tradition in Phillosophy بوده که در یک جلد کتاب مستقل ترجمه شده است.

درباره نویسنده کتاب:

اسکات سامز استاد تمام فلسفه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. وی به تحقیق درباره فلسفه زبان، زبان و تاریخ فلسفه تجلیلی مشغول است. وی در سال 1926 متولد شد. او کارشناسی خود را از دانشگاه استنفورد و ارشد را در MIT گذراند. او دکترای خود را در انشگاه ماساچوست در سال 1976 دریافت کرد. سامز در زمینه تاریخ فلسفه تحلیلی و فلسفه زبان تخصص دارد.

فلسطین|موافقت اسرائیل با ساخت ۳۱ واحد مسکونی در الخلیل؛ ادامه آتش‌سوزی در مناطق اشغالی
مشاهده